Rabu, 28 Oktober 2009

seri sepi,fikirlah..

Lama sungguh rasanya jari ini x menaip,mata ini menancap komputer,hati&fikiran ini menyumbang serta meluah sesuatu dalam blog yg serba-serbi kekurangan..
salam mahabbah ditujukan pada sahabat seperjuangan..maaf jika ana x dpt puaskan hati shbt2 semua.mlm yg indah disulami perasaan yg x dpt digambarkan ini,ku coretkan sedikit soal hati buat shbt2 terutama alumni kmj & tmn juang UPM.
ntum pasti tgh gembira???manakan tidak,rahmat Allah sentiasa mencurah buat kita yg bergelar hambaNya yg inginkan redhoNya terutamanya(itupun kalu kita benar2 yakin nk sehidup semati dgn islam).
Ada masalah yg timbul di kampus x akan selesai selagi kita x kembali ke tujuan asal kenapa kita bergelar seorang da'ie @ ansarullah @ jundullah @ sbgnya,kenapa kita mendokong harakah islamiyyah,kenapa kita nak syahid,& sama erti dgnnya!!!
Dlm konteks ini;kita kini di kampus msh mencantas rantingan permasalahan walhal ia bisa tumbuh kembali..pokok kebejatan x pula kita hapuskan,maka kita telah menambah kerja padahal masa labur kerja lebihan itu boleh kita gunakan utk perkara2 yg lebih aula & lebih menguntungkan islam.
Fhm bhwa mslh itu tetap akn wujud tetapi mahukah kita menjadi asbabnya???dan tahukah kita bhwa kita mampu mengurangkannya?Semua berkait rapat dgn kita sendiri tapi secara x lansung 'perwakilan' turut terpalit tempiasnya.Kalu tertimbulkan jga masalah,jdkn itu tarbiyyah dan tinkatkan kualiti dan hati2 pd msa kelak.
Peranan generasi baru dlm memperkasakan jemaah dan mengembalikan ruh islam!!!
Tak akan tertegaknya islam andai kita yg menjatuhkannya samada cara sedar atapun tidak sedar,jadi jom bermuhasabah & disusuli tindakan sewajarnya..kita islah&tajdid dgn setepat mgkin acuan rabbani...
Mg hidup x terbeban dan terperangkap dgn diri sendiri..
Astagfirullah...
Subhanallah...islam tercinta!

Tiada ulasan: